Huisstijl

Blog- Designhoff - Branding

Branding…oftewel jouw merkidentiteit. Belangrijk om jouw bedrijf herkenbaar te maken. Dit doe je met je bedrijfsnaam, logo, huisstijl, beeldmateriaal, patronen en content.

Het leukste van dit alles is dat je het helemaal zelf kunt bepalen! Jij bent het gezicht achter jouw bedrijf. Dus stel jezelf de volgende vragen en bundel de antwoorden/beeldmateriaal in een document.

  • Waar staat jouw merk voor?
  • Wat zijn je kernwaarden?
  • Welke doelgroep wil je bereiken?
  • Op welke manier straalt jouw persoonlijkheid door in de visuele uitstraling van je onderneming?
Als je deze informatie op een rijtje zet in een document, kun je in 1 oogopslag bepalen of jouw persoonlijkheid naar voren komt, of jouw bedrijf de juiste boodschap uitstraalt, of jouw visie duidelijk is en of je onderneming zich onderscheidt van de concurrent.
 

Op welke manier straalt jouw persoonlijkheid door in de visuele uitstraling van je onderneming? Deze vraag kun je beantwoorden met het gebruik van lettertypen, kleuren, cliparts en patronen.
Wist je dat kleuren onbewust bepaalde emoties bij mensen oproepen? Kleurgebruik is dus belangrijker dan je zou denken voor jouw onderneming.

De basis van jouw branding is het logo. Al tijdens de ontwikkeling bepaal jij welke lettertypen, kleuren, patronen, cliparts, achtergronden jouw branding krijgt. En krijgt het logo een strak of sierlijk uiterlijk? Wat past bij jou en jouw onderneming?
Ik raad mijn klanten altijd aan om een bord op Pinterest en/of Canva aan te maken. Hier vindt je veel beeldmateriaal waarmee jij laat zien waar jou voorkeur naar uit gaat, wat jouw persoonlijkheid is.

Zie je door de bomen het bos niet meer? Geen paniek! Ik ben er om je te helpen 🙂 Hieronder plaats ik voorbeelden en je kunt altijd contact met mij opnemen en vrijblijvend een offerte aanvragen.

Gratis download: Website checklist
Handige links & plugins
Gratis download: Kleurbetekenis
Berichten:

Geef een reactie